خبرنگار همشهری: قاتلان زنجیره‌ای اراک که به اتهام قتل 9 زن در این شهر به اعدام محکوم شده بودند، صبح دوشنبه هشتم بهمن در میدان سرداران اراک به دار مجازات آویخته می‌شوند.

مهدی آقا باقری، رئیس روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی با بیان این خبر گفت: متهمان که ابوطالب و یزدان نام دارند متهمند که در سال81 در جنایات زنجیره‌ای خود در اراک 9 زن را به قتل رسانده‌اند.

این گزارش حاکی‌است، تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان بامداد 5 اسفند سال 81 و به‌دنبال کشف جسد زنی میانسال داخل رودخانه‌ای  بی‌آب در کمربندی شمال اراک آغاز شد.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد  این زن 47 ساله که در روستایی حوالی اراک زندگی می‌کرد، قربانی سرقت طلاهایش شده است، مردی به نام ابوطالب که طلاها در دست وی بود به اتهام قتل زن میانسال دستگیر شد.

با دستگیری این مرد، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها  به قتل زن 47 ساله اعتراف کرد و گفت: پس از رفت‌وآمد به خانه این زن وقتی متوجه شدم او مقدار قابل توجهی طلا و جواهرت همراه دارد، او را به بهانه خرید طلا به محلی خلوت کشاندم و در آنجا با روسری‌اش وی را خفه کردم. سپس طلاهایش را به سرقت برده و پا به فرار گذاشتم.

پس از اعترافات ابوطالب مأموران متوجه شدند شگردی که زن میانسال به وسیله آن به قتل رسیده است درست همانند شگردی است که چند زن دیگر مدتی قبل در اراک و شازند به صورت زنجیره‌ای به قتل رسیده بودند.

در حالی که در این جنایات نیز قاتل یا قاتلان از روسری برای قتل قربانیانشان استفاده کرده بودند مأموران احتمال دادند که ابوطالب قاتل زنجیره‌ای است که تحت تعقیب پلیس قرار دارد بنابراین بازجویی از او از سر گرفته شد و مرد جنایتکار پرده از جنایات زنجیره‌ای خود و یکی از همدستانش برداشت.

ابوطالب با اعتراف به قتل۳ زن دیگر در شازند مدعی شد که در یکی از این جنایت‌ها دوست جوانش به نام آرش همدست او بوده است. با دستگیری همدست ابوطالب که نام واقعی‌اش یزدان بود، وی در بازجویی‌ها به همدستی در قتل زنجیره‌ای زنان اعتراف کرد و پرده از جنایات مشابه دیگر برداشت.

او گفت: نخستین قربانی ما زن 48ساله‌ای به نام کوکب بود که ۱۱بهمن ماه سال ۸۰ او را در تخت سید کرهرود در اطراف اراک به قتل رساندیم. پس از آن جنایت‌هایمان ادامه یافت و در این مدت ما 9زن را در نقاط مختلف اراک و شازند به قتل رسانده و در همه این جنایات قربانیانمان را با استفاده از روسری خفه می‌کردیم.

با اعترافات جدید یزدان و تأیید این اعترافات از سوی ابوطالب در حالی که متهمان انگیزه خود در همه جنایات را سرقت پول و جواهرات زنان عنوان کرده بودند محاکمه متهمان در شعبه 25 دادگستری اراک و به ریاست قاضی محمدی برگزار شد و در پایان این محاکمه ابوطالب به اتهام قتل 9زن به 9بار قصاص و به اتهام سرقت به تحمل 18ماه حبس و 74ضربه شلاق محکوم شد.

یزدان نیز به اتهام مشارکت در 5 قتل به 5 بار قصاص و به اتهام سرقت به تحمل 9ماه حبس و 74ضربه شلاق محکوم شد که این حکم پس از تأیید از سوی قضات دیوان عالی کشور در اراک به اجرا در می‌آید.

کد خبر 42792

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز